Hoe bereik je als MKB-onderneming direct een groot publiek?

 

Door dynamisch en digitaal te adverteren in de buitenruimte

Vroeg of laat krijg je als MKB-ondernemer te maken met de vraag hoe je zo efficiënt mogelijk je boodschap in beeld krijgt bij de massa. Iedere reclame-euro is maar één keer uit te geven, maar waar investeer je dan in? Reclame op social media? Televisiereclame? Doorklikkers en wegzappers verkwisten je budget. Toch is er een reclamemedium dat altijd de aandacht vraagt en -nog mooier- krijgt. We hebben het over digitale buitenreclame. Grote led-schermen die jouw reclameboodschap tonen aan een publiek dat er simpelweg niet omheen kan. Voor ondernemers is het soms lastig om te bedenken hoe zij deze schermen het beste kunnen inzetten voor het overbrengen van hun specifieke boodschap. Infozuil neemt die drempel weg, dankzij een heldere propositie én jarenlange expertise in het op de juiste manier overbrengen van duizenden digitale uitingen per jaar. We zijn in gesprek met Infozuil directeur en eigenaar Dirk Slager.

Geheel zorgeloos adverteren

“Ondernemers denken vaak ten onrechte dat zij heel veel moeten regelen, om in de buitenruimte te kunnen adverteren. Het tegenovergestelde is waar: wil je je boodschap groot in beeld op één van onze digitale lokale informatieplatformen in jouw gemeente, dan hoef je alleen maar ‘ja’ te zeggen. Infozuil regelt de rest. Zie je ergens een Infozuil van ons staan, dan kun je er rustig vanuit gaan dat wij alle vergunningen en afspraken daaromtrent met de gemeente geregeld hebben. De gemeente zelf maakt ook gebruik van datzelfde digitale medium, om bijvoorbeeld publieke boodschappen weer te geven, veranderingen in verkeerssituaties aan te kondigen en om bijvoorbeeld -in samenwerking met de VVV- de gemeente te promoten”, aldus Dirk.

De kracht van lokaal communiceren

Infozuil weet uit ervaring hoe succesvol lokaal adverteren kan zijn. Lokale ondernemers kunnen op basis van een campagne of abonnement naar keuze hun reclameboodschap kwijt, in de wetenschap dat inwoners van de gemeente en andere passanten (bijvoorbeeld toeristen) gegarandeerd de boodschap in beeld krijgen. “Daar zit de kracht, lokaal en dynamisch adverteren. We hebben het dan ook over een lokaal informatieplatform, voor en door de gemeenschap. Het aloude principe ‘adverteren doet begeren’ is nog steeds actueel. Dat heerlijke vers belegde broodje, of dat verkoelende Italiaanse ijsje in beeld? Daar komt publiek op af”, legt Dirk uit. Het bereik van de digitale boodschap is groot. Met een 24/7 zichtbaarheid en een razendsnelle opbouw van het bereik, ontstaat er een hoge contactfrequentie. Bovendien wordt door vrijwel niemand deze vorm van reclame als storend ervaren. “Je rijdt erlangs, neemt de boodschap in je op en het zaadje is geplant. Als ondernemer heb je geen hinder van ad blockers, wegklikkers of andere zaken die jouw boodschap storen. Voor je bedrijf betekent dat echt de simpelste manier om te communiceren met de massa. Een echte sales boost dus.”

 

De mogelijkheden zijn eindeloos

Gevraagd naar de manieren waarop ondernemers gebruik maken van de digitale schermen van Infozuil in de buitenruimte, antwoordt Dirk: “Bedrijven worden er steeds creatiever in. Of je nu een product of dienst aanbiedt, het kan op zoveel aantrekkelijke manieren. Toeristen op de fiets weten meteen dat er een goede fietsenmaker in de buurt is, bedrijven die lokaal personeel zoeken krijgen de maximale aandacht, wie een website onder de aandacht wil brengen doet dat eenvoudig via de digitale Infozuil en de horeca kan schitterend duidelijk maken welke smaakmakers in de aanbieding zijn. Zomaar een paar voorbeelden.”

Infozuil staat in nauw contact met haar klanten

Zorgeloos adverteren is bij Infozuil ook echt zonder zorgen. Ondernemers die zelf niet in staat zijn om een digitale advertentie aan te leveren, kunnen dit aan Infozuil uitbesteden. “We zorgen voor de opmaak en de plaatsing en kunnen heel planmatig te werk gaan”, zegt Dirk tot besluit. “We kunnen een ondernemer voorzien van een heel jaar aan advertenties, die netjes ingepland ‘op de plank liggen’ en volgens de afgesproken frequentie getoond worden. En heb je een keer een boodschap die ad hoc tussendoor getoond moet worden? Dan regelen we dat.”

Interesse in digitaal adverteren in jouw gemeente? Neem dan contact op met Infozuil om door te nemen wat de mogelijkheden zijn!

© 2022 Infozuil Nederland