Hoe Gemeente Woerden de leukste uitjes communiceert

 

Strategische inzet van digitaal lokaal informatieplatform in de buitenruimte werpt vruchten af

Met de komst van een digitaal lokaal informatieplatform aan de Europabaan heeft de gemeente Woerden er 10  jaar geleden een krachtig communicatieinstrument bij gekregen. Niet alleen de gemeente zelf maakt dankbaar gebruik van deze dynamische manier van publiceren, ook het lokale MKB presenteert op deze manier met succes producten en diensten aan een massapubliek. Een speciale plek op het door Infozuil geplaatste  communicatiemedium wordt ingenomen door City Marketing Woerden. De leukste uitjes worden geadverteerd, voor ieder wat wils. Kitty Kusters, communicatie en marketing strateeg bij City Marketing Woerden vertelt over het succes.

Goed geziene boodschappen die blijven hangen

“Wij maken gebruik van één van de vrije posities die de gemeente Woerden heeft in de cyclus van digitale boodschappen”, opent Kitty het gesprek. “De beschikbare ruimte op het grote LED scherm van Infozuil wordt grotendeels gebruikt door lokale ondernemers, een derde van de ruimte wordt gebruikt door de gemeente, voor belangrijke boodschappen aan inwoners. Van de gemeentelijke ruimte beschikken wij over één positie, die wij inzetten om Woerden in alle facetten te promoten.” Waar kunnen we dan aan denken? Kitty: “Wij adverteren de leukste uitjes in en om Woerden. Of het nu gaat om horeca of recreatie, we brengen een aansprekende boodschap en verwijzen daarbij naar onze website beleefwoerden.com, waar meer informatie te vinden is. Zo zijn er al veel mensen op het idee gekomen om eens lekker te gaan fietsen, wandelen, varen of om ergens te ontbijten, lunchen of dineren. Het werkt enorm goed.”

Een zegen in coronatijd

Kitty merkt op dat het lokale communicatieplatform van groot nut geweest is tijdens de coronacrisis: “Mensen hadden de behoefte om de buitenruimte op te zoeken, omdat dat nog toegestaan was. Middels boodschappen over leuke tochtjes en bestemmingen in en rond Woerden, in de buitenruimte, konden we veel inwoners inspireren om de gezonde buitenlucht in te gaan.” Het feit dat Infozuil het grote digitale led-scherm aan de Europabaan heeft weten te positioneren, doet wonderen. “Op die locatie passeren zo’n 300.000 auto’s per week het digitale informatiebord. Onze boodschappen komen daar 4.032 keer per week in beeld. Daar kun je niet tegenaan publiceren in andere media.”

Nuttige feedback van Infozuil

City Marketing Woerden ontwerpt zelf de berichten die getoond moeten worden. Infozuil helpt met het plaatsen van deze presentaties. “Daarbij geven ze ons wel altijd nuttige feedback, over hoe onze creatie in beeld komt. Hun adviezen en tips zijn goud waard”, aldus Kitty. “Wij zijn heel content met de constructie die we met de gemeente Woerden hebben. De gemeente neemt de algemene informatieverschaffing voor haar rekening en wij de recreatieve. Wat mij betreft is het voor iedereen een win-win situatie, voor de gemeente, voor het MKB, voor ons en uiteraard voor de inwoners en toeristen. Hoe fijn is het als je bij binnenkomst een warm welkom krijgt op een niet te missen manier?”

Interesse om ook digitaal te publiceren in jouw gemeente? Neem dan contact op met Infozuil om door te nemen wat de mogelijkheden zijn!

Meer informatie over digitaal lokaal communicatieplatform

© 2024 Infozuil Nederland